فدک بوک

فروشگاه اینترنتی کتاب

فدک بوک

فروشگاه اینترنتی کتاب

خرید اینترنتی و تلفنی کتاب هنرهای نمایشی و سینما

کتاب هنرهای نمایشی و سینما

خرید کتاب هنرهای نمایشی و سینما عرضه توسط ناشران معتبر دانشگاهی مانند سمت، سروش، نشر نی، جمال هنر، کتابکده کسری، آیندگان با امکان خرید کتاب از فروشگاه اینترنتی کتاب فدک بوک که پس از خرید اینترنتی کتاب و در صورت ناموجود بودن در سایت، خرید تلفنی کتاب از بانک کتاب فدک بوک انجام میگیرد و پس از ثبت سفارش در کوتاه ترین زمان ممکن به تمامی کشور ارسال می گردد.

 

 

 

کتاب مبانی نظری سینما و دانستنی های تخصصی هنر نمایش

مبانی نظری سینما و دانستنی های تخصصی هنر نمایش: سینما، ادبیات نمایشی و کارگردانی تهیه و تنظیم محمدخانی

آزمون کارشناسی ارشد رشته های سینما و نمایش از ابتدای برگزاری همواره دشواری هایی برای داوطلبانش به همراه داشته است. مشخص و معین نبودن منابع از یک طرف و تغییر نحوه طرح سوالات و گسترش منبع آن ها از طرف دیگر و نیز فقر منابعی که به طور انحصاری برای پیشنهاد منابع و تلخیص مآخذ و کتب کمیاب و نایاب در این زمینه به نگارش در آمده باشد مشکلاتی برای هنرجویان فراهم ساخته است.

 

در این کتاب سعی بر این بوده که با مرور سوالات طرح شده از سال 1375 به بعد و مشورت با استادان این رشته ها در دانشگاه های هنر و دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، منابع و ماخذی به کار گرفته شود که مشکلات مذکور اندکی حل شود و هنرجویان رشته های سینما و نمایش با توجه به خلاصه این منابع و مطالعه منابع پیشنهادی قادر به پاسخگویی سوالات احتمالی باشند.

 

 

 

 

کتاب هنر پوسترهای سینمایی

 

هنر پوسترهای سینمایی

فهرست مطالب

مقدمه

از «گیلدا» تا «یک میلیون سال قبل از میلاد مسیح»

پیش از سینما

از ماتیس نا نورمن راک ول

لومیرها

به گران کافه در بلوار کاپوسین بیایید!

سال‌های صامت

جایی میان نقاشی و سیرک
پوسترهای چارلط چاپلین

سال‌های ناطق

هنری که تمام سلاح‌هایش را به کار می‌برد

سانسور و پوستر

مشکل خیابان RKO

تبلیغات مدرن

پوسترمای سخن گو

سرانجام پوسترها

خمیرکاغذ یا حراج کریستی

انواع و اندازه

قلمروی کلکسیونرها

طلای کاغذی

مکاتب بومی پوسترسازی

پوسترهای فرانسوی
پوسترهای روس
پوسترهای لهستانی

پوستر و تاریخ سینما

دهه به دهه با پوسترهای سینمایی

سال باس

آلفرد هیچکاک

نمونه‌ای از کارگردانان

گونه ها و پوسترها

طراحی برای ژانر
مستندهای موسیقی

ژانر وحشت
وسترن
نوآور

 

 

 

کتاب خلاقیت نمایشی ویژه داوطلبان کنکور هنر اثر محرابی

خلاقیت نمایشی ویژه داوطلبان کنکور هنر اثر محرابی

مجموعه حاضر شامل کلیه ی اطلاعات تئاتر، سینما، انیمیشن، تلویزیون و درک و تحلیل تصویر می باشد که با توجه به نبود منابع صحیح و نا مشخص بودن محدوده ی سوالات در کنکور، سعی در ارائه اطلاعاتی جامع و مفهومی شده است. در هر بخش تست های مربوط به آن  بخش و تست های جامعی در فصلی جداگانه در پایان قرار داده شده است.

 

 

 

کتاب چیدمان صحنه با رویکردی بر نظریه های میرهولد، بروک ، گروتفسکی اثر زندی

 

چیدمان صحنه با رویکردی بر نظریه های میرهولد، بروک ، گروتفسکی اثر زندی

چیدمان صحنه نه تنها در هنر نمایش بلکه در هر گونه هنری که با تصویر سر و کار داشته باشد، اهمیت دارد و در اینجا موضوع خاص این کتاب، بررسی سیر تحول چیدمان صحنه با نگاهی اجمالی به عناصر تشکیل دهنده ی آن نظیر کارگردانی، ساختمان صحنه( عصر یونان باستان،عصر قرون وسطی، عصر کلاسیک و عصر مدرن)، انواع صحنه، نورپردازی، رنگ در تئاتر و ساخت  مایه های میزانسن صورت گرفته است. با توجه به این که چیدمان صحنه از کانونی ترین مسائل و موضوعات مربوط به هنر نمایش و به ویژه کارگردانی بوده، این موضوع در ارتباط با سه نظریه پرداز و کارگردان بزرک تئاتر، وسوالد میرهولد، پیتر استفان پل بروک، یرژی گروتفسکی که نظریه های آنان در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته، دارای ارزش و اعتبار بیشتری گردیده است. امروزه در دنیای تئاتر و به ویژه تئاتر والا و فرهنگی کمتر نمایشی را می توان یافت که از نظریه ها و عملکردهای این سه چهره برجسته هنر نمایش بهره نبرده باشد....

خرید اینترنتی و تلفنی کتاب نظریه معماران بزرگ

کتاب نظریه معماران بزرگ

خرید کتاب نظریه معماران بزرگ عرضه توسط ناشران معتبر دانشگاهی مانند دانشگاه شهید بهشتی، شهرآب، نشرخاک، طحان، گنج هنر، کتابکده کسری با امکان خرید کتاب از فروشگاه اینترنتی کتاب فدک بوک که پس از خرید اینترنتی کتاب و در صورت ناموجود بودن در سایت، خرید تلفنی کتاب از بانک کتاب فدک بوک انجام میگیرد و پس از ثبت سفارش در کوتاه ترین زمان ممکن به تمامی کشور ارسال می گردد.

 

 

 

 

 

کتاب خانه ی آبشار اثر رایت ترجمه بهارلو

 

خانه ی آبشار اثر رایت ترجمه بهارلو

این کتاب به معرفی مجموعه ای از آثار برجسته ی فرانک لوید رایت، معمار معروف آمریکایی، می پردازد و ویژگی های بارز هرکدام از آن ها را شرح می دهد. این معمار بزرگ توجه ویژه ای به انسان، نور و طبیعت داشته است و آنها را جلوه ای از ذات مقدس و هنرمند خدا می داند، لذا این توجه و اندیشه را محو کارهای خود قرار داده است و تقریبا در تمام آثارش به جایگاه ویژه ی انسان در طبیعت اشاره دارد. او به طرز ویژه ای در شاهکار هنری اش که همان ((خانه ی آبشار)) می باشد، از طریق معماری ماهرانه و هنرمندانه اش، با تلفیقی از رودخانه، سنگ و تمامی عناصر ساخت و نوای موسیقی آب، آرامش حاصل از دوستی و هماهنگی میان انسان و طبیعت را به ترسیم کشیده است.

او در آثار خود بر این تلاش بوده که از تمام عناصر طبیعی به گونه ای برای تزیین بناها بهره گیرد؛ او حتی در برخی کارها خلق نقش های طبیعی توسط ویژگی های معماری را (( موسیقی چشم)) می داند که نمونه ی بارز آن در طراحی مرکز شهر مارین کانتی واقع در کالیفرنیا به چشم می خورد.

 

 

 

کتاب چگونه معماری کنیم اثر پاینده رخشانی

 

چگونه معماری کنیم اثر پاینده رخشانی

چگونه معماری کنیم کتابی برای راهنمایی شما در مسیر معماریست، اگر به تازگی این سفر را شروع کرده اید یا به معمار شدن می اندیشید و یا اگر در حال حاضر معمار هستید و می خواهید دلیل جذب شدنتان به این رشته را به یاد آورید، این کتاب قطعا راهنمای شما خواهد بود.
نویسنده کتاب، کلمه معمار را که به عنوان یک اسم در دستور زبان انگلیسی می شناسیم به عنوان یک فعل استفاده نموده است، بدین ترتیب تغییر کاربرد یک کلمه نیز مانند تغییر کاربری یک فضا موجب شگفتی و خلق معنایی تازه شده است. «چگونه معماری کنیم» معماران مشتاق را ترغیب و از معماری به عنوان یک تخصص دفاع می کند، با به کاربردن جسورانه یک فعل: معماری کردن!

 

 

کتاب معماری زبان و ذهن در فلسفه ویتگنشتاین اثر آنتونی کنی ترجمه اسمخانی

 

معماری زبان و ذهن در فلسفه ویتگنشتاین اثر آنتونی کنی ترجمه اسمخانی

این کتاب به قلم یکی از فلاسفه تحلیلی بنام است، با تمرکز بر دو حوزه فلسفه زبان و فلسفه ذهن، به شرح سیر تحول اندیشه ویتگنشتاین می پردازد.

 

 

کتاب 50 خانه ایده آل از فرانک لوید رایت ترجمه محمودی

 

50 خانه ایده آل از فرانک لوید رایت ترجمه محمودی

علاقه شدید رایت به فناوری مدرن در دهه 1920 که با تحقیقات در مورد ساختمان های کم هزینه گره خورد؛ سبب شد که دهه 1930 دید او برای خلق شهرتی جهانی از عناصر شاخصه ی معماری هم بر روی دریا و هم بر فراز بیابان؛ شاهکارهایی چون خانه آبشار و تالیسن غرب را شکل دهد. در دو دهه آخر عمر رایت تلاش کرد تا مشکلات خانه هایی که در گذشته طرح کرده بود را برطرف نماید.

 

 

 

کتاب معماری برای معلولان اثر سورنسن ترجمه حبیب

 

معماری برای معلولان اثر سورنسن ترجمه حبیب

فهرست مطالب

پیشگفتار

1. ملاحظات

2. ابعاد مبنا

3. عناصر خارجی ساختمان

4. محوطه های داخل ساختمان

5. عناصر داخلی ساختمان

6. اثاث منزل

7. طراحی

کتابنامه

خرید اینترنتی و تلفنی کتاب معماری داخلی

کتاب معماری داخلی

خرید کتاب معماری داخلی عرضه توسط ناشران معتبر دانشگاهی مانند طحان، یزدا، دانش آفرین، شهرآب، جعفری، سیمای دانش با امکان خرید کتاب از فروشگاه اینترنتی کتاب فدک بوک که پس از خرید اینترنتی کتاب و در صورت ناموجود بودن در سایت، خرید تلفنی کتاب از بانک کتاب فدک بوک انجام میگیرد و پس از ثبت سفارش در کوتاه ترین زمان ممکن به تمامی کشور ارسال می گردد.

 

 

 

 

کتاب طراحی مکان های اداری و تجاری

طراحی مکان های اداری و تجاری

هنگام طراحی فضاهای کاری جدید، مهندسین معماری و طراحان داخلی نه تنها با چالش خلق محیط های چندمنظوره و پویا روبرو هستند بلکه چالش واقع نمایی سه بعدی نمای ظاهری و خصوصیات شرکت را نیز در پیش رو دارند. همانطور که در موارد ذکر شده در این کتاب شاهد هستیم، به لحاظ بهینه سازی مصالح و سیستم های انرژی جایگزین محل کار، طراحی فضاهای کاری امروزی بیش از پیش با دانش گسترده تر بوم شناختی ترسیم می‌شوند.

این جلد یک نمونه منتخب از برنامه های ابداعی طراحی است که هر یک بازسازی ماهرانه ایده های مریوط به فضا، مصاح و رنگ به شمار می‌روند.

کتاب پیش رو که اثر مهندسین ماهر معماری و نام آوران موفق است، یک منبع ارزشمند پیرامون وضعیت کنونی طراحی دفاترکار به شمار می آید.

 


فهرست مطالب

پیشگفتار

شرکت معماری نیکل و همکاران
آتلیه لیندربرگ
معماران مارگارت هلفند
تایم اوت نیویورک
شرکا لیسونی
استودیو لیسونی
ریک ون ایگیرات
بانک ING و دفتر مرکزی NNH
کلاسون کوایی ویستو رون
دفتر مرکزی شرکت سونی موزیک
استیگ ال . اندرسون
آپارتمان اندرسون و دفتر معماری
ریچارد هی ول ایوانس معماری و طراحی0Ltd
دفتر مرکزی عملیات های سلولی
طراحی ون نیگ اتوود کین
دفتر حقوقی بروس اس. هاروی
طراحی کلین دیثام
دفتر ارتباطات بیکن
جوردی بوراس . کارمن پادروسا

نیکلاس گریمشوآ
مرکز کنترل محلی RAC
بوس ریچتو و تهرانی
شرکت ساختمان سازی توبایی گرا
بافروشه
استودیو معماری
شرکت ریچارد راگرس
شرکت مرکزی کانال ۴ تلویزیون
جرالد پی رایت
فضای زیر شیروانی نورمبرگ
رندی براوون
استودیو - منزل مسکونی واقع در اوماها
سبک معماری آنتی تز (تضاد)
کلینیک دندانپزشکی
مندس معمار ویلیام پی . بردر LTD
طراحی و تبلیغات ریدل
شینی چی اوگاوا و شرکا
خانه شیشه ای Login
ساختمان اداری BGW
کلاسون کوویستو ران
استودیو معماری
انریکو براونی
تغییر مدل دفتر کار
فرانک اف. دریوس
دفتر کار و محل سکونت شرکت لابرینگ
کارلوس
جازتل لیسبوآ

 

 

 

کتاب پلکان

پلکان

کتاب پلکان کتابی از میان مجموعه‌ی طراحی فراگیر ساختمان است. در این کتاب می‌خوانیم که چگونه می‌توانیم در فضای داخلی قسمت های مختلف داخل ساختمان و بنا را به هم مرتبط کنیم. یک طراح و معمار در می‌یابد که پلکان‌ها یک قسمت جزیی اما از اهمیت زیادی برخوردارند. آنچه حایز اهمیت است این است که طراحی پلکان‌ها در داخل ساختمان به چه مواردی نیاز دارد.


فهرست

مقدمه ناشر

مقدمه مترجم

درباره مجموعه کتاب های طراحی فراگیر

فصل 1: معرفی

فصل 2: پلکان شهری و عمومی

فصل 3: پلکان تجاری

فصل 4: پلکان خانگی

فصل 5: پلکان خارجی

فصل 6: ساخت ریز اجزا: چوب و الوار

فصل 7: ساخت تفصیلی: آهن، فولاد و دیگر فلزات

فصل 8: پلکان بتنی

فصل 9: سنگ کاری و ساختارهای مختلط

فصل 10: رویه ها و قوانین طراحی

فصل 11: آسانسورها و گردش مکانیکی

فصل 12: بررسی موردی پروژه های بین المللی

فصل 13: بررسی موردی در انگلستان

 

 

 

کتاب آکوستیک در معماری

 

آکوستیک در معماری

این کتاب برای معماران، طراحان داخلی، مهندسان و تمام افرادی که با طراحی و ساخت بنا سروکار داشته و نیاز به دانستن مبانی آکوستیک در معماری دارند و زمان کافی برای هضم کردن مطالب نوشتاری را ندارند، تهیه شده است.
کتاب حاضر با رایه ی 540 شکل گویا جهت تفهیم اصول اولیه ی آکوستیک می تواند مرجع کاملی برای ایجاد شرایط شنیداری مناسب و کاهش صداهای اضافه (نوفه) در ساختمان های مسکونی ، سالن اجتماعات، تئاتر، کنسرت، سینما و غیره باشد.
فهرست ها و جداول متعدد این کتاب راهگشای طراحان در زمینه جذب صدا و ویژگی های عایق صدا در قسمت های وسیعی از مصالح ساختمانی جدید است که همراه با مطالعه ی موردی بناهای معروف و حل مشکلات صوتی آنها به صورت عملی و گام به گام ارائه می گردد.


فهرست

سخنی از پیش

پیش گفتار

مقدمه ی مترجم

مقدمه

فصل 1: مباحث پایه

فصل 2: جذب صدا

فصل 3: آکوستیک در فضا

فصل 4: عایق بندی صدا

فصل 5: نوفه و ارتعاشات سیستم های مکانیکی

فصل 6: محرمیت گفتار

فصل 7: سیستم های الکترونیکی صوت

ضمائم

 

 
 

کتاب طراحی نورپردازی برای محیط های آموزشی

 
 

طراحی نورپردازی برای محیط های آموزشی

خرید اینترنتی و تلفنی کتاب مهندسی معماری اسلامی

کتاب مهندسی معماری اسلامی

خرید کتاب مهندسی معماری اسلامی عرضه توسط ناشران معتبر دانشگاهی مانند سازمان میراث فرهنگی، روزنه، فضا، یزدا، دانشگاه شهید بهشتی، طحان، نشر زمان، امید انقلاب با امکان خرید کتاب از فروشگاه اینترنتی کتاب فدک بوک که پس از خرید اینترنتی کتاب و در صورت ناموجود بودن در سایت، خرید تلفنی کتاب از بانک کتاب فدک بوک انجام میگیرد و پس از ثبت سفارش در کوتاه ترین زمان ممکن به تمامی کشور ارسال می گردد.

 

 

 

 

 

کتاب اصول سنتی ساخت و ساز در اسلام

 

اصول سنتی ساخت و ساز در اسلام

فهرست
فصل اول: سنت و قوانین اسلام
فصل دوم: ساختار اجتماعی در صدر اسلام
فصل سوم: ساختار فیزیکی محیط در صدر اسلام
فصل چهارم: اسلام و نوگرایی

 

 

کتاب معماری و شهرسازی سنتی در کشورهای اسلامی

 

 

معماری و شهرسازی سنتی در کشورهای اسلامی

 
 

کتاب معماری جهان اسلام قبل از ایران

 

معماری جهان اسلام قبل از ایران- جلد اول

 
 
 
 

کتاب بازشناسی باغ ایرانی - باغ شازده

 

بازشناسی باغ ایرانی - باغ شازده

انگیزه اصلی تدوین کتاب، سعی در روشن کردن نسبت بین " باغ شازده ماهان" و " سنت باغ سازی ایرانی" است. موضوع بررسی به نمونه های آغازین باغ ایرانی و باغ های هم عصر آن از یک سو و از سوی دیگر،‌نمونه های منسوب به باغ ایرانی در دوره تیموری خواهد بود. از میان عناصر تشکیل دهنده باغ، آن گروه که با اهداف تحقیق ارتباط بنیادی تر دارند، انتخاب شده و براساس روشی که خواهدآمد، با یکدیگر مقایسه می گردند. و همچنین مواردی مانند سبک های معماری ساختمان های مرتبط با باغ، تکنیک های ساختمانی وشیوه های ساخت،‌ باغ های میوه و مقولات اقتصادی مرتبط با باغ در صورت ضرورت به گونه ای بسیار حاشیه ای بررسی شده است و جزء بدنه این نوشتار محسوب نمی شود.اصولا موضوع کتاب در چارچوب "باغ فرح بخش" یا "باغ ایرانی "محدود مانده و اشاره به نمونه های دیگر، صرفا برای روشن شدن برخی از وجوه مشترک آن ها با باغ فرح بخش است.


فهرست مطالب

فصل اول: طرح مساله

فصل دوم: باغ ایرانی و باغ های منسوب به آن

فصل سوم: مقوله های نظری

فصل چهارم: عناصر معمارانه باغ ایرانی

فصل پنجم: بررسی تطبیقی باغ ها

فصل ششم: باغ شازده ماهان

خرید اینترنتی و تلفنی کتاب معماری منظر

کتاب معماری منظر

خرید کتاب معماری منظر عرضه توسط ناشران معتبر دانشگاهی مانند دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه تهران، یزدا، طحان، آذرخش، فرهنگ متین، گنج هنر، نشر خاک، سازمان جهاد دانشگاهی با امکان خرید کتاب از فروشگاه اینترنتی کتاب فدک بوک که پس از خرید اینترنتی کتاب و در صورت ناموجود بودن در سایت، خرید تلفنی کتاب از بانک کتاب فدک بوک انجام میگیرد و پس از ثبت سفارش در کوتاه ترین زمان ممکن به تمامی کشور ارسال می گردد.

 

 

کتاب منظرپردازی در بولوارای شهری اثر بقایی

 

منظرپردازی در بولوارای شهری اثر بقایی

 

 

کتاب مجموعه طرح دیوار اثر فلاح فر

 

مجموعه طرح دیوار اثر فلاح فر

فهرست

دیواره های پیرامونر، از باروهای ستبر و طولانی شهرها و قلعه ها، تا حصارهای کوچک و کوتاهی که برای محافظت بوته ها و باغچه ها از پاخوردگی به کار می روند، شامل می شوند. این دیوارها گاهی از تشکیلات مختلی همچون خندق، برج ها و تیرکش ها برخوردارند و گاهی با ردیفی از سیم خاردار و زنجیری آویخته و ساده و یا تغییرات مختصر در عوارض جغرانیایی و طبیعی و همینطور کاشت ردیفی از درختچه های تزئینی شکل می گیرند. امروزه گاهی تاسیات نورپردازی و تجهیزاتی مانند دوربین های مدار بسته و... نیز به دیوارهای پیرامونی نصب و الحاق می شوند.

 

 

 

کتاب معماری زیست مبنا

 

"طبیعت" همواره به عنوان منبع تقلید و الهام، مورد نظر اندیشمندان بشری در عرصه های علمی و هنری بوده است که در این میان طیف هنرمندان و حرفه مندان هنرمند، "معماران" جایگاه والایی در استفاده و تقلید، نه تنها تقلید و مکاحات صرف،‌از ساختارهای طبیعی و محیط زیست در زمینه "الگوبرداری های فرمی" ، " الگوبرداری محتوایی" ،‌ و " الگوبرداری از قوانین طبیعت" داشته اند. بر این اساس بوده است که هستمند بشری در روند زیست سکونتگاهی خود در طول تاریخ، طبیعت رامامن و کاشانه خویش دانسته و در همان محیط طبیعی بکر، به سکونت پرداخته و معنای هستی خویش را از محیط طبیعی خویش دریافت داشته است. پس از طی سال ها بر آن بوده است تا طبیعت را یگانه " معلم " خویش بداند و چنان طفلی از "مادر خویش که همان طبیعت بوده است، راه و رسم سکنی گزینی در زمین را بیاموزد. این "آموزش طبیعت به انسان" و نوع و محتوای "یادگیری هستمند بشری از طبیعت" بوده است که سرچشمه الهام بخشی برای آفرینش های هنری و تکنیکی خاصه در عرصه علم معماری بوده است. در هرحال، طبیعت توانسته سرچشمه ای برای الگوبرداری قلمداد شود که خود را به شیوه ها و اطوار گوناگون در هنر و معماری به منصه ظهور رسانده است که نمونه های بی بدیل آن در معماری، تحت عنوان " معماری زیست مبنا" تسمیه یافته است. در کتاب حاضر که برای اولین بار در حوزه تالیفی پیرامون "معماری زیست مبنا" در ایران، صورت گرفته است و از تحقیقات دامنه دار نویسنده در طی تحقیقات رساله دکتری حاصل گردیده است، تلاش شده است تا بتواند تنها فتح بابی برای مطالعه و تدوین کتب بیشتر در رابطه با "بیودیزاین" و بیوآرچیتکچر: " معماری زیست مبنا" باشد.


فهرست

 فصل اول: طبیعت و معماری در شرق

 فصل دوم: طبیعت و معماری در غرب

 فصل سوم: طبیعت و معماری در اسلام

 فصل چهارم: انسان ، طبیعت و معماری

 فصل پنجم: رویکرد سیستمی در طبیعت و معماری

 فصل ششم: فراکتال و نظریه آشفتگی در معماری

 فصل هفتم: الگوها و زبان الگو در معماری

 فصل هشتم: الگوبرداری از طبیعت درمعماری

 فصل نهم: اعداد،‌ طبیعت و معماری

 فصل دهم: هنر محیطی (لندآرت)

 فصل یازدهم: معماری زیست مبنا "بیوآرکیتکچر"

 پیوست 1

 پیوست 2

 پیوست 3

 منابع و کتاب شناسی

 

 

کتاب محوطه سازی

 

محوطه سازی

امروزه طراحی فضای بیرون ساختمان نیز به اندازه طراحی خود ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طراحی فضاهای بیرونی اعم از فضاهای شهری، روستایی، خصوصی و یا عمومی جزئیات فراوانی را در بر گرفته و به دانش جامعی در زمینه های مواد و مصالح، ساخت و ساز و زیبایی شناختی نیاز دارد. فقدان هر یک از این موارد می تواند تاثیرات نامطلوبی برجای گذارد. اهمیت اساسی طراحی فضاها و محوطه سازی در نمای ظاهری و زیبایی آن، نمود بیشتری پیدا می کند.
طراحی فضاهای خارجی اطراف و بین ساختمان ها اعم از شهری، روستایی، خصوصی یا عمومی، جزییات بسیار متفاوتی را در بر گرفته و به دانش جامعی از موقعیت، مواد و مصالح و ساخت نیاز دارد. فقدان یکی از موارد فوق، می تواند تاثیرات نامطلوبی از لحاظ زیبایی و کاربردی در طرح اولیه بر جای گذارد.