فدک بوک

فروشگاه اینترنتی کتاب

فدک بوک

فروشگاه اینترنتی کتاب

خرید اینترنتی و تلفنی کتاب معماری منظر

کتاب معماری منظر

خرید کتاب معماری منظر عرضه توسط ناشران معتبر دانشگاهی مانند دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه تهران، یزدا، طحان، آذرخش، فرهنگ متین، گنج هنر، نشر خاک، سازمان جهاد دانشگاهی با امکان خرید کتاب از فروشگاه اینترنتی کتاب فدک بوک که پس از خرید اینترنتی کتاب و در صورت ناموجود بودن در سایت، خرید تلفنی کتاب از بانک کتاب فدک بوک انجام میگیرد و پس از ثبت سفارش در کوتاه ترین زمان ممکن به تمامی کشور ارسال می گردد.

 

 

کتاب منظرپردازی در بولوارای شهری اثر بقایی

 

منظرپردازی در بولوارای شهری اثر بقایی

 

 

کتاب مجموعه طرح دیوار اثر فلاح فر

 

مجموعه طرح دیوار اثر فلاح فر

فهرست

دیواره های پیرامونر، از باروهای ستبر و طولانی شهرها و قلعه ها، تا حصارهای کوچک و کوتاهی که برای محافظت بوته ها و باغچه ها از پاخوردگی به کار می روند، شامل می شوند. این دیوارها گاهی از تشکیلات مختلی همچون خندق، برج ها و تیرکش ها برخوردارند و گاهی با ردیفی از سیم خاردار و زنجیری آویخته و ساده و یا تغییرات مختصر در عوارض جغرانیایی و طبیعی و همینطور کاشت ردیفی از درختچه های تزئینی شکل می گیرند. امروزه گاهی تاسیات نورپردازی و تجهیزاتی مانند دوربین های مدار بسته و... نیز به دیوارهای پیرامونی نصب و الحاق می شوند.

 

 

 

کتاب معماری زیست مبنا

 

"طبیعت" همواره به عنوان منبع تقلید و الهام، مورد نظر اندیشمندان بشری در عرصه های علمی و هنری بوده است که در این میان طیف هنرمندان و حرفه مندان هنرمند، "معماران" جایگاه والایی در استفاده و تقلید، نه تنها تقلید و مکاحات صرف،‌از ساختارهای طبیعی و محیط زیست در زمینه "الگوبرداری های فرمی" ، " الگوبرداری محتوایی" ،‌ و " الگوبرداری از قوانین طبیعت" داشته اند. بر این اساس بوده است که هستمند بشری در روند زیست سکونتگاهی خود در طول تاریخ، طبیعت رامامن و کاشانه خویش دانسته و در همان محیط طبیعی بکر، به سکونت پرداخته و معنای هستی خویش را از محیط طبیعی خویش دریافت داشته است. پس از طی سال ها بر آن بوده است تا طبیعت را یگانه " معلم " خویش بداند و چنان طفلی از "مادر خویش که همان طبیعت بوده است، راه و رسم سکنی گزینی در زمین را بیاموزد. این "آموزش طبیعت به انسان" و نوع و محتوای "یادگیری هستمند بشری از طبیعت" بوده است که سرچشمه الهام بخشی برای آفرینش های هنری و تکنیکی خاصه در عرصه علم معماری بوده است. در هرحال، طبیعت توانسته سرچشمه ای برای الگوبرداری قلمداد شود که خود را به شیوه ها و اطوار گوناگون در هنر و معماری به منصه ظهور رسانده است که نمونه های بی بدیل آن در معماری، تحت عنوان " معماری زیست مبنا" تسمیه یافته است. در کتاب حاضر که برای اولین بار در حوزه تالیفی پیرامون "معماری زیست مبنا" در ایران، صورت گرفته است و از تحقیقات دامنه دار نویسنده در طی تحقیقات رساله دکتری حاصل گردیده است، تلاش شده است تا بتواند تنها فتح بابی برای مطالعه و تدوین کتب بیشتر در رابطه با "بیودیزاین" و بیوآرچیتکچر: " معماری زیست مبنا" باشد.


فهرست

 فصل اول: طبیعت و معماری در شرق

 فصل دوم: طبیعت و معماری در غرب

 فصل سوم: طبیعت و معماری در اسلام

 فصل چهارم: انسان ، طبیعت و معماری

 فصل پنجم: رویکرد سیستمی در طبیعت و معماری

 فصل ششم: فراکتال و نظریه آشفتگی در معماری

 فصل هفتم: الگوها و زبان الگو در معماری

 فصل هشتم: الگوبرداری از طبیعت درمعماری

 فصل نهم: اعداد،‌ طبیعت و معماری

 فصل دهم: هنر محیطی (لندآرت)

 فصل یازدهم: معماری زیست مبنا "بیوآرکیتکچر"

 پیوست 1

 پیوست 2

 پیوست 3

 منابع و کتاب شناسی

 

 

کتاب محوطه سازی

 

محوطه سازی

امروزه طراحی فضای بیرون ساختمان نیز به اندازه طراحی خود ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طراحی فضاهای بیرونی اعم از فضاهای شهری، روستایی، خصوصی و یا عمومی جزئیات فراوانی را در بر گرفته و به دانش جامعی در زمینه های مواد و مصالح، ساخت و ساز و زیبایی شناختی نیاز دارد. فقدان هر یک از این موارد می تواند تاثیرات نامطلوبی برجای گذارد. اهمیت اساسی طراحی فضاها و محوطه سازی در نمای ظاهری و زیبایی آن، نمود بیشتری پیدا می کند.
طراحی فضاهای خارجی اطراف و بین ساختمان ها اعم از شهری، روستایی، خصوصی یا عمومی، جزییات بسیار متفاوتی را در بر گرفته و به دانش جامعی از موقعیت، مواد و مصالح و ساخت نیاز دارد. فقدان یکی از موارد فوق، می تواند تاثیرات نامطلوبی از لحاظ زیبایی و کاربردی در طرح اولیه بر جای گذارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.