فدک بوک

فروشگاه اینترنتی کتاب

فدک بوک

فروشگاه اینترنتی کتاب

خرید اینترنتی و تلفنی کتاب علوم سیاسی

کتاب علوم سیاسی

خرید کتاب علوم سیاسی عرضه توسط ناشران معتبر دانشگاهی مانند نشر نی، روزنه، نورا، سمت، یزدا، روزنه و ... با امکان خرید کتاب از فروشگاه اینترنتی کتاب فدک بوک که پس از خرید اینترنتی کتاب و در صورت ناموجود بودن در سایت، خرید تلفنی کتاب از بانک کتاب فدک بوک انجام میگیرد و پس از ثبت سفارش در کوتاه ترین زمان ممکن به تمامی کشور ارسال می گردد.


 کتاب دانشگاهی  کتاب علوم انسانی کتاب علوم سیاسی



کتاب اقتصاد سیاسی

اقتصاد سیاسی


چند کاوش در سیاست و جامعه

فهرست

به جای دیباچه: ثلث قرن در حمل و نقل
مشروطیت وعوامل تاثیرگذار بودن (گفتگو)
جنبش ملی کردن نفت: پنجاهمین سالگرد (گفتگو)
جنبش ملی کردن نفت، شصتمین سالگرد
نفت، حاکمیت ملی و دموکراسی
تقسیم دریای خزر (گفتگو)
ترسیم چهره ی اقتصاد ایران
امارها و دوره ی هشت ساله ی احمدی نژاد (گفتگو)
آینده ی هدف مندی یارانه ها
خودروها و آدم ها: مردم در ارابه زارها در آزارند
خودروها و آدم ها: علت تامه: بی ارزش شدن جان آدمیزاد
معمار، نه معماری
این درخت تناور فساد
نظریه های توسعه سرمایه داری: شومپیتر، کینز، موئیزی
دلایل اقتصادی آسیب های اجتماعی
فقر و انحراف های اجتماعی در ایران
ریشه های اقتصادی و تاریخ کار کودکان در ایران
جایزه ی نوبل به پرزیدنت اوباما
در وال استریت، بحران توفان زایید
آتش افروزی بشر دوستانه
آن پتیاره ی سیاسی


کتاب تب تند آمریکای لاتین اثر آرتور دموسلاوسکی

تب تند آمریکای لاتین اثر آرتور دموسلاوسکی ترجمه روشن وزیری

آرتور دموسلاوسکی، متولد ۱۹۶۷ در ورشو، خبرنگار و نویسنده، دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی فلسفه، تاریخ و تئوری تئاتر که تحصیلات فوق‌لیسانس خود را به مطالعه‌ی آمریکای لاتین اختصاص داد. تب تند آمریکای لاتین، برنده‌ی «جایزه‌ی ادبی ورشو»، سومین کتاب اوست. پیش از این عیسی بدون تفنگ ـ نگاهی منتقدانه به دوره‌ی پاپی ژان پل دوم ـ و همچنیندنیا، نه برای فروش را نوشته است. کتابی که به جنبش‌های ضدجهانی‌سازی پرداخته و به‌عنوان کتاب سال ۲۰۰۲ برگزیده شده است. او اکنون، با دریافت بورس تحصیلی Fellowships Knight، که به خبرنگاران برجسته‌ی جهان اعطا می‌شود، به مطالعه و پژوهش در دانشگاه استنفورد اشتغال دارد.
نمی‌دانم آیا اکنون، پس از فروپاشی کمونیسم، آماده‌ایم آن حقیقت ناخوشایند را درباره‌ی جنبه‌ی تاریک دنیای دموکراسی غرب بپذیریم؟ دنیایی که ده‌ها سال آرزومندش بودیم؛ آیا آماده‌ایم «کارنامه‌ی سیاه ضدکمونیسم» را بشناسیم؟ ارتکاب جنایاتی به نام آزادی، بخشی از میراث دنیای دموکراتیکی است که اکنون به آن تعلق داریم. با احساس مسئولیت بابت آن جنایات، باید در چارچوب تمرین‌های روحی، با وجدان و خرد انتقادآمیز با مسائل درگیر شویم. دست‌کم به این خاطر که در ذهن ما این تفکر ریشه ندواند که آدم‌کشی‌های نیکویی وجود دارند که بشریت را نجات می‌دهند. دست‌کم برای این‌که زمانی کسانی ما را به قیاس نگیرند با آن خیالبافان غربی که چشم از مسکو برنمی‌گرفتند، و آن رؤیاپرورانِ آمریکای لاتین که می‌گفتند گولاگ وجود ندارد، چون آخر، این‌که غیرممکن است...
من خودم متعلق به نسلی هستم که حماسه‌ی قهرمانانه‌ی انقلاب را تجربه کرده‌ام و گاه پیش می‌آید که با حسرت از آن روزهای خوش و پر تب و تاب یاد کنم؛ خاطره‌ی دفاع از وطن در مقابل ضدانقلابیون در خلیج خوک‌ها را با حسرت مرور کنم، چون خودم در آن شرکت داشتم. عجب تب تندی بود آن ماجرا! چه حال و هوایی! اما من می‌دانم برای بچه‌هایی که انقلاب را به یاد ندارند، آن حادثه فقط صفحه‌ای است از کتاب درسی مدرسه. آن‌چه من با پوست و گوشت حس کرده‌ام، برای آن‌ها متنی است که باید برای امتحان از بر کنند، حروفی مرده، تکه‌ای کاغذ.


کتاب ساماندهی و آمایش سیاسی فضای شهری اثر احمدی پور

ساماندهی و آمایش سیاسی فضای شهری اثر احمدی پور

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته جغرافیای سیاسی (آمایش و مدیریت سیاسی فضا) در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «ساماندهی و آمایش سیاسی فضای شهری» به ارزش 2 واحد تدوین شده است. امید است که علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.

با سکونت نیمی از جمعیت شش میلیاردی جهان در شهرها، شهری شدن را می‌توان از ویژگیهای اصلی هزاره سوم دانست. به موازات افزایش تعداد جمعیت، فضاهای غیر شهری زیادی به فضای شهری تبدیل شده‌اند. با طرح الگوهای جدید مدیریت فضای شهری و افزایش نقش سیاسی و استراتژیک شهرها می‌توان اذعان کرد که در هزاره سوم شهرها کانونهای اعمال قدرت جهانی‌اند و با کنترل رویدادهای محلی در سطوح منطقه‌ای و جهانی وارد فرایند رقابت می‌شوند. در راستای تحلیل این نقش‌آفرینی، در کتاب ساماندهی و آمایش سیاسی فضای شهری، شهر را از منظر رابطه بین سیاست، فضای شهری و الگوهای توزیع قدرت و ثروت بررسی می‌کنیم.

فهرست مطالب

پیشگفتار
فصل اول: هستی‌شناسی و ماهیت شهر
فصل دوم: نیروهای اثرگذار بر پویایی شهر
فصل سوم: نظریه‌های جغرافیای سیاسی شهر
فصل چهارم: ابعاد سیاسی و اداری شهر
فصل پنجم: اصول و روشهای ساماندهی سیاسی فضای شهر
منابع
نمایه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.