فدک بوک

فروشگاه اینترنتی کتاب

فدک بوک

فروشگاه اینترنتی کتاب

خرید اینترنتی و تلفنی کتاب الهیات و معارف اسلامی

کتاب الهیات و معارف اسلامی

خرید کتاب الهیات و معارف اسلامی در دسته بندی های مختلف کتاب علوم حدیث، کتاب علوم قرآنی، کتاب فلسفه و کلام اسلامی، کتاب اخلاق اسلامی عرضه توسط ناشران معتبر دانشگاهی مانند سمت، طحان، یزدا، فدک ایساتیس، نشر نی، نورا و ... با امکان خرید کتاب از فروشگاه اینترنتی کتاب فدک بوک که پس از خرید اینترنتی کتاب و در صورت ناموجود بودن در سایت، خرید تلفنی کتاب از بانک کتاب فدک بوک انجام میگیرد و پس از ثبت سفارش در کوتاه ترین زمان ممکن به تمامی کشور ارسال می گردد.


 کتاب دانشگاهی  کتاب علوم انسانی کتاب الهیات و معارف اسلامی



کتاب معارف کلامی شیعه: کلیات امامت

معارف کلامی شیعه: کلیات امامت

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته فلسفه و کلام اسلامی و طلاب علوم دینی تدوین شده است و برای پژوهشگران، اساتید و سایر علاقه‌مندان به مباحث امامت، منبعی قابل اعتماد و مفید است.

معارف کلامی شیعه عنوان سری کتاب‌هایی در موضوع کلام امامیه است که اینک آغازینکتابش که به کلیات امامت می‌پردازد در اختیار شیعه‌پژوهان قرار می‌گیرد. نویسندگان این کتاب که اغلب از اعضای هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب هستند، مباحث کلی امامت را به طور نسبتاً مبسوط مورد بررسی قرار داده و دیدگاه‌های غالب امامی را در باب آنها ارائه کرده‌اند، همچنان که در نگاهی کلی، امامت از منظر زیدیه، اسماعیلیه و اهل سنت را نیز گزارش کرده‌اند. امید است در ادامه راه، بتوانیم همین پژوهش را درباره امامت خاصه و دیگر اختصاصات تشیع دوازده امامی به انجام برسانیم.

فهرست مطالب

سخن سرویراستار علمی
1. معنا و مبنای تشیع / محمد جاودان
2. جایگاه اعتقادی امامت در تشیع / حمیدرضا شریعتمداری
3. امامت در قرآن / محمدحسن محمدی مظفر
4. امامت در آینه احادیث شیعه / مهدی فرمانیان کاشانی
5. مبانی عقلی امامت در شیعه / امیر جوان‌آراسته
6. مرور کلی بر امامت در میراث کلامی شیعه / سیدحسن اسلامی
7. امامت از نگاه زیدیه / سیدعلی موسوی‌نژاد
8. امامت از دیدگاه اسماعیلیان / محمد نصیری
9. امامت در نگاه اهل سنت / حمید ملک‌مکان
10. ولایت سیاسی امامان شیعه / جعفر رضایی
11. ولایت تکوینی / محمدرضا رجبی
12. علم امام / محمدحسن نادم
13. عصمت امامان شیعه / مهدی فرمانیان کاشانی
14. نصّ / علی امیرخانی
کتابنامه
نمایه


کتاب جوامع حدیثی اهل سنت اثر مجید معارف

جوامع حدیثی اهل سنت اثر مجید معارف

این کتاب برای دانشجویان رشته علوم حدیث در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «جوامع حدیثی متقدم و متأخر اهل سنت» به ارزش 2 واحد تدوین شده است. در ضمن این کتاب برای درس «جوامع کهن و متأخر اهل سنت» در دوره دکترای رشته الهیات، گرایش علوم قرآن و حدیث قابل استفاده است.

فهرست مطالب

پیشگفتار
بخش مقدماتی: گذری بر مراحل تدوین حدیث در اهل سنّت
    فصل اول: بررسی وضعیت حدیث در قرن نخست
    فصل دوم: تدوین رسمی حدیث
    فصل سوم: ادوار تدوین حدیث در اهل سنّت
بخش اول: بررسی جوامع حدیثی متقدم اهل سنّت
    فصل اول: کتب و جوامع مهم حدیثی در قرن دوم
    فصل دوم: جوامع مهم حدیثی در قرن سوم هجری
    فصل سوم: دیگر آثار مهم حدیثی در دوره متقدمان
بخش دوم: جوامع و کتب حدیث مهم اهل سنّت در دوره متأخران
    فصل اول: کتابهای تألیفی در جمع صحیحین
    فصل دوم: کتابهای تألیفی از صحاح سته
    فصل سوم: جوامع فراگیر حدیثی در اهل سنّت
    فصل چهارم: جوامع و کتب مهم احادیث فقهی
    فصل پنجم: جوامع و کتب مهم در زوائد الحدیث
منابع و مآخذ



کتاب هستی متن مقدس اثر محمدی گرگانی

هستی متن مقدس اثر محمدی گرگانی

این کتاب بر مبنای دو اصل نظری تدوین شده است:
نخست این‌که هستی یک متن مقدس و مبنای معرفت دینی است، که در طول تاریخ مورد غفلت بخشی از متفکرین مسلمان بوده است، هستی به‌عنوان یک کل یا «وجود» مستمراً و مشتاقانه در آفرینش، انتخاب، هماهنگی و تصمیم است، هر ذره «روح» دارد، در هر ذره یک من و در کل هستی نیز یک «من» وجود دارد، که بی هیچ درنگ در هر «آن» تصمیم می‌گیرد، انتخاب می‌کند و «حیات» دارد، نتیجه‌ی این نگاه آن است که انسان خود را در محضر جهانی با واقعیت شگفت، هماهنگ، شیدا و آفرینش‌گر می‌بیند که زنده و اطمینان‌بخش و ناظر است.
اصل دوم این است که دین دو بخش دارد: الف) ثابت و تغییرناپذیر، ب) متغیر و تغییرپذیر. حوزه‌ی اول حوزه‌ی اصول یا ارزش‌هاست و حوزه‌ی دوم حوزه‌ی «امور» یا «روش‌ها»ست.
مسائلی چون معنی و هدف‌داری در هستی، هدف زندگی، ویژگی‌های انسان، عدالت، کرامت ذاتی انسان، حفظ محیط‌زیست و ... حوزه‌ی اصول است، که تقریباً اکثر آن مورد توافق خرد جمعی روز بشر است، و در اکثر قریب به‌اتفاق قوانین اساسی دنیا آمده است.
حوزه‌ی دوم مربوط به راه‌های رسیدن به هدف‌ها و ارزش‌هاست، در این حوزه، مبنا دانایی و خرد جمعی روز بشر است، به تعبیر مرحوم مطهری که دیدگاه اقبال لاهوری را در یک جمله بیان می‌کند: «دین هدف‌ها را تعیین می‌کند و علم راه رسیدن به آن هدف‌ها را».
روش‌ها تابع زمان و مکان‌اند لذا ابدی و جاودانی نیستند و متناسب با زمان تغییر پیدا می‌کنند، لاجرم میدان عدم قطعیت‌اند.



کتاب ارتداد در اسلام اثر عیسی ولایی

ارتداد در اسلام اثر عیسی ولایی

در مفهوم ارتداد و مصادیق آن و نیز احکام ارتداد و کیفیت اجرا اتفاق نظری وجود ندارد، آن‌گونه که برخی از فقهای معاصر می‌گویند: «در هیچ‌یک از آیات ارتداد، احکام ارتداد بیان نشده و تنها سخن از وعید عذاب آخرت است...» یا «.. در جهان امروز که علم و دانش تکامل پیدا کرده و نوعاً اشکالات را صاحبان نظر و اندیشه بر اساس شبهات معقول مطرح می‌کنند، زمینه‌ای برای ارتداد وجود ندارد...»

امروز غفلت متولیان امور دینی از این حقیقت که دین نیازمند زبان جدید است و باید زبان نسل جدید را فهمید و با زبان آنان دین را عرضه کرد، باعث اعتلای عده‌ای به تردید یا انکار شده است.

در این کتاب سعی شده است تا به زوایای تاریک موضوع ارتداد پرداخته شود و نظر اسلام با توجه به شرایط زمان و مکان و نیز ملاحظات جهانی و امکان در خطر قرار گرفتن اصل اسلام مورد کنکاش قرار گیرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.